Hjem » Klubb » Aktivitet » Golf i skolen

Golf i skolen

Golfklubber med nærhet til skoler har en gylden mulighet til å presentere golf som en aktivitet i skolen. Veien å gå er å introdusere golf i skolen slik at golfen blir en naturlig aktivitet i gymtimer og friminutter. Det betyr at golfaktiviteten finner sted på skolens områder i skoletiden og i SFO-tiden om ettermiddagen.

Golfklubben kan:

Skolen kan:

Materiell og utstyr:

Materiell fåes kjøpt gjennom Idrettsbutikken

Kontaktperson NGF:

Klubber med TriGolf utstyr (pdf, 206 kb)
Skolekortet (pdf, 1 mb)
Skolekortet - instruksjonsark (pdf, 512 kb)

Midt-Norge:
Trondheim GK

Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag

Vestlandet Nord:
Fana GK

Hordaland, Sogn og Fjordane

Vestlandet Sør:
Sola GK

Rogaland, Vest-Agder

Sør-Østlandet:
Vestfold GK

Aust-Agder, Telemark, Vestfold

Østlandet Vest:
Oslo GK

Akershus vest, Buskerud, Oslo vest

Østlandet Øst:
Losby GK

Akershus øst, Hedmark, Oppland, Oslo øst, Østfold

For å forsøke å finne gode måter å stimulere og øke aktiviteten lokalt og regionalt, ble det i 2012 vedtatt å starte med å opprette seks regionale kompetansesentra (RKS) i Sør-Norge.

Les mer om RKS