Hjem » Klubb » Aktivitet » NXT LVL

NXT LVL

Kontinuerlig utvikling av golfspillere på alle nivåer.

Hvorfor NXT LVL?

STEGET TIL Å BLI EN NXT LVL KLUBB

Steget til å bli en NXT LVL klubb er ikke stort. Sørg for å merke opp anlegget etter konseptet gjennom å se presentasjonen som ligger lengst ned på siden. Se gjerne også filmen om hvordan man merker opp hele anlegget for mindre enn 5.000,-. Det er også viktig at klubben har et opplegg rundt konseptet, slik at spillere blir lært opp i hvordan man best trener for å bli bedre med NXT LVL.

NXT LVL TRENINGSKORT KAN BRUKES AV ALLE

NXT LVL treningskort og annet materiale kan kjøpes via www.idrettsbutikken.no. En forenklet variant av NXT LVL kort kalt NXT LVL Spillersjekken, kan lastes ned gratis her.

NXT LVL er en ferdighetstrapp med seks forskjellige nivåer og som skal ses på som en fortsettelse av VTG.  For hvert nivå finnes et treningskort med øvelser/oppgaver både for treningsfeltet og for banen. Der hvor treningskortet brukes smart i nybegynneropplæringen, vil spilleren bli vant til dette treningsopplegget og kan ta steget videre.

Golfskolen i Norsk Golf baserer seg også på NXT LVL og dets filosofi. Her kan du finne Golfskolen-videoer fra de siste fire årene.

De kommende årene arbeider NGF med å få Golfskolen til å bli en del av klubbenes egne tilbud til egne medlemmer. For den klubb som ønsker å benytte seg av denne markedsføringen som blad og web i Norsk Golf gir, ligger mulighetene åpne.

Her kan du se en video om hvor lett det kan være å merke treningsområdet.

Kontaktperson NGF:

Anders Thelberg

Trenerutviklingsansvarlig
Mobil: 913 25 135 Send e-post

Mal for oppmerking av treningsanlegg (NXT LVL og VTG) (pdf, 2 mb)