Hjem » Klubb » Aktivitet » Seniorgolf

Seniorgolf

Norsk Senior Golf (NSG) representerer mannlige og kvinnelige senior golfspillere som er medlemmer av klubber tilsluttet Norges Golfforbund.

NSG er assosiert med NGF og opptrer utad, nasjonalt og internasjonalt, som en organisasjon for enkeltmedlemmer som gjennom sine klubbmedlemskap er underlagt NGF’s lover.

Som assosiert organisasjon til NGF vil NSG representere Norge og samarbeide med andre lands senior organisasjoner som offisielt godkjennes av de respektive forbund som NGF samarbeider med. Det offisielle navnet er Norsk Senior Golf (Assosiert Norges Golfforbund) og den internasjonale betegnelsen er Norwegian Senior Golf (Associated the Norwegian Golf Federation).

Senior er man i golf fra og med det året man fyller 50 år for damer og 55 år for herrer

Offisiell nettside: www.seniorgolf.no

Midt-Norge:
Trondheim GK

Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag

Vestlandet Nord:
Fana GK

Hordaland, Sogn og Fjordane

Vestlandet Sør:
Sola GK

Rogaland, Vest-Agder

Sør-Østlandet:
Vestfold GK

Aust-Agder, Telemark, Vestfold

Østlandet Vest:
Oslo GK

Akershus vest, Buskerud, Oslo vest

Østlandet Øst:
Losby GK

Akershus øst, Hedmark, Oppland, Oslo øst, Østfold

For å forsøke å finne gode måter å stimulere og øke aktiviteten lokalt og regionalt, ble det i 2012 vedtatt å starte med å opprette seks regionale kompetansesentra (RKS) i Sør-Norge.

Les mer om RKS