Hjem » Klubb » Organisasjon » Markedsføring

Markedsføring

Markedsføringsmateriell for VTG.

Markedsføring er essensielt i de fleste bransjer – så også i golfen. I dagens samfunn er det ikke nok å ha et godt produkt, man må også klare å kommunisere det ut til målgruppen - i konkurranse med en rekke andre attraktive aktiviteter.

I menyen til venstre finner du oversikt over:

Mål

VTG-kampanjen skal tilrettelegge for at klubbene skal kunne markedsføre nybegynnerkurs kostnadseffektivt og profesjonelt, uavhengig av forutsetninger,ønsker og behov.

Strategi

Det er mange argumenter som kunne vært brukt for overbevise målgruppen om at golf er en attraktiv idrett og fritidsaktivitet. I 2016 har vi valgt å fokusere på at det skal være enkelt å prøve golf.

SentralE TILTAK

Sentral markedsføring fra NGF knyttes i sin helhet til kampanjer på Facebook. I tillegg er det lansert en rekke tjenester, blant annet en veiledningstjeneste (i april og mai) som kostnadsfritt hjelper klubbene med å velge tiltak som passer for dem.

Kontaktpersoner NGF:

Tom Rosenvinge

Avdelingsleder / Kommunikasjonssjef
Mobil: 930 28 866 Send e-post

VTG markedsføringsmateriell 2016 - info til klubbene (pdf, 2 mb)