Hjem » Klubb » Organisasjon » Markedsføring

Markedsføring

Markedsføringsmateriell for VTG 2015

Markedsføring er essensielt i de fleste bransjer – så også i golfen. I dagens samfunn er det ikke nok å ha et godt produkt, man må også klare å kommunisere det ut til målgruppen - i konkurranse med en rekke andre attraktive aktiviteter.

I menyen til venstre finner du oversikt over:

Mål

NGF har to mål med sin markedskampanje. Først og fremst skal det tilrettelegges for en kostnadseffektiv, profesjonell og enhetlig markedsføring lokalt, og deretter skal gleden av å spille golf selges gjennom en overordnede kampanjetiltak.

Kombinasjonen av overordnede og lokale tiltak skal gi et totaltilbud som overgår enkelttiltak.

Strategi

Det er mange argumenter som kunne vært brukt for overbevise målgruppen om at golf er en attraktiv idrett og fritidsaktivitet. I 2015 har vi i samarbeid med klubbene og vårt reklamebyrå valgt å fokusere på golfens helseeffekt, den gode følelsen og de gode tilbudene (spesielt for Facebook).

SentralE TILTAK

Sentral markedsføring fra NGF knyttes i sin helhet til kampanjer på Facebook. I tillegg er det lansert en rekke tjenester, blant annet en veiledningstjeneste (i april og mai) som kostnadsfritt hjelper klubbene som har behov for dette.

Kontaktpersoner NGF:

Tom Rosenvinge

Kommunikasjonsansvarlig
Mobil: 930 28 866 Send e-post

VTG markedsføringskonsept 2015 - info til klubbene (pdf, 716 kb)