Noe du savner?

Noe du savner eller ikke finner på sidene? Ta kontakt.

Hjem » Klubb » Organisasjon » Markedsføring

Markedsføring

Markedsføringsmateriell for VTG 2015

Markedsføring er essensielt i de fleste bransjer – så også i golfen. I dagens samfunn er det ikke nok å ha et godt produkt, man må også klare å kommunisere det ut til målgruppen - i konkurranse med en rekke andre attraktive aktiviteter.

I menyen til venstre finner du oversikt over:

Mål

NGF har to mål med sin markedskampanje. Først og fremst skal det tilrettelegges for en kostnadseffektiv, profesjonell og enhetlig markedsføring lokalt, og deretter skal gleden av å spille golf selges gjennom en overordnede kampanjetiltak.

Kombinasjonen av overordnede og lokale tiltak skal gi et totaltilbud som overgår enkelttiltak.

Strategi

Det er mange argumenter som kunne vært brukt for overbevise målgruppen om at golf er en attraktiv idrett og fritidsaktivitet. I 2015 har vi i samarbeid med klubbene og vårt reklamebyrå valgt å fokusere på golfens helseeffekt, den gode følelsen og de gode tilbudene (spesielt for Facebook).

SentralE TILTAK

Sentral markedsføring fra NGF knyttes i sin helhet til kampanjer på Facebook. I tillegg er det lansert en rekke tjenester, blant annet en veiledningstjeneste (i april og mai) som kostnadsfritt hjelper klubbene som har behov for dette.

Kontaktpersoner NGF:

Tom Rosenvinge

Kommunikasjonsansvarlig
Mobil: 930 28 866 Send e-post

Vedlagte filer

VTG markedsføringskonsept 2015 - info til klubbene (pdf, 716 kb)

SAMARBEIDSPARTNERE

Spille golfFor golfspillere og de som ønsker å bli det!Klubber og banerEn oversikt over norske golfklubber og -banerTurneringerFinn turneringer som er aktuelle for deg - uansett nivå.ToppidrettToppidrett og talentutvikling er et prioritert satningsområde.
OrganisasjonInformasjon og hjelpemidler for klubbdrift i Norge.TurneringerOversikt og informasjon om turneringerUtdanningInformasjon om kurs- og utdanningstilbudAktivitetHvordan skape en aktiv klubb?AnleggPlanlegging, bygging og drift av golfanlegg

Regionale kompetansesentra:

Midt-Norge:
Trondheim GK

Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag

Vestlandet Nord:
Fana GK

Hordaland, Sogn og Fjordane

Vestlandet Sør:
Sola GK

Rogaland, Vest-Agder

Sør-Østlandet:
Vestfold GK

Aust-Agder, Telemark, Vestfold

Østlandet Vest:
Oslo GK

Akershus vest, Buskerud, Oslo vest

Østlandet Øst:
Losby GK

Akershus øst, Hedmark, Oppland, Oslo øst, Østfold

For å forsøke å finne gode måter å stimulere og øke aktiviteten lokalt og regionalt, ble det i 2012 vedtatt å starte med å opprette seks regionale kompetansesentra (RKS) i Sør-Norge.

Les mer om RKS