Hjem » Klubb » Turneringer » Wild card

Wild card

For spill i forbundsturneringer kan NGF gi Wild Card til enkelte spillere som ved spesielle tilfeller ikke har hatt mulighet til å kvalifisere seg til den enkelte turnering etter gjeldende kvalifiseringsprinsipper.

Kriterier for å søke

Hvem kan søke?

Kun spillerens hjemmeklubb gjennom trener, eliteleder, juniorleder, sportssjef e.l. har anledning til å søke om Wild Card på vegne av spilleren.

Søknader fra foreldre/familie og spilleren selv vil ikke bli vurdert.

Søknader skal sendes til: turnering@golfforbundet.no senest innen påmeldingsfristen for den aktuelle turneringen.

NB! Alle søknader må merkes "Wild Card" og turneringen det gjelder. Søknadene blir vurdert av NGFs idrettsavdeling og eventuell tildeling av WC gjøres når påmeldingsfristen for den aktuelle turneringen har gått ut.

Alle tildelinger av Wild cards gjøres på individuelt grunnlag basert på søknad og turnering.

NB! En spiller kan ikke tildeles Wild Card uten å være påmeldt til aktuell turnering. Det kan ikke søkes om Wild Card på grunn av glemt påmelding eller dersom en spiller ikke har klart å kvalifisere seg etter spill i kvalifiseringsturnering.