Faggruppe Golfhistorie vil ha mer historisk materiale

Ønsker flere jubileumsbøker og hefter.

Publisert 24. januar 2024

Golf-Norge er så heldige å ha en engasjert faggruppe (Faggruppe Golfhistorie) som jobber med å dokumentere viktige begivenheter i norsk golfhistorie.

Siden 2012 har dette innholdet blitt samlet på https://www.golfhistorie.no/ der man kan finne oversikt over spesielle begivenheter og tema i historien om golf i Norge, fra stiftelsen av første golfklubb i Norge til kunstgress på golfbaner.

I tillegg inneholder nettsiden historisk oversikt og utviklingen av golfklubber i Norge, i tillegg til videointervjuer med tidligere NGF-presidenter og personer som har hatt en betydning for utviklingen av Golf-Norge.

Slikt underlag er svært viktig for de som arbeider med historien, men de er helt avhengig
av at klubbene sender dokumentasjon. Dersom din klubb har laget et skrift/hefte som kan passe inn på golfhistorie.no, kan dette sendes til golfhistorie@golfforbundet.no, alternativt til Norges Golfforbund, Maridalsveien 300, 0872 Oslo, dersom digitalt format ikke eksisterer.

Visste du at klubben kan få digitalisert sine historiske tidsskrifter?
I samarbeid med Nasjonalbiblioteket har Faggruppen for golfhistorie fått på plass en løsning som sikrer at golfklubbenes historiske dokumenter som tidsskrifter eller jubileumsbøker, kan digitaliseres og gjøres søkbare på Nasjonalbibliotekets sider.
Les mer om dette på denne siden.

Lise Bjørnstad

Spesialrådgiver