Gimmie lanseres 8. mai

Viktig at klubbene oppdaterer egen klubbside i appen før lansering.

8. mai lanserer NGF Gimmie, en ny app til bruk for alle medlemmer av norske golfklubber.

For at brukeropplevelsen skal bli best mulig for medlemmene, er det viktig at klubbsiden i appen oppdateres. Dette må gjøres av hver enkelt klubb. NGF har forsøkt å komme i kontakt med samtlige klubber de siste ukene, men registrerer at det fortsatt er klubber som ikke har respondert eller oppdatert.

NGF oppfordrer derfor de klubbene som ennå ikke har tilpasset egen side, om å gjøre dette før offisiell lansering 8. mai.

De klubbene som ønsker å promotere appen overfor egne medlemmer, finner materiell for dette HER.

Med Gimmie vil man kunne bestille starttid, levere scorekort og få justert handicap gjennom tilgang til GolfBox. I tillegg kan man velge bane, legge til venner og føre score underveis på runden, samt motta nyheter og innhold fra redaksjonen i Norsk Golf og de klubbene man ønsker å følge. I løpet av sommeren kommer også baneguide med GPS-tracking.

Appen er utviklet av danske GLFR i samarbeid med GolfBox på oppdrag fra Norges Golfforbund, og er gratis og laste ned og å bruke for alle med et medlemskap i en golfklubb tilsluttet NGF.

Gimmie kan allerede nå lastes ned i AppStore og Google Play etter at den ble gjort tilgjengelig tidligere i uken slik at vi har fått rettet noen feil og gjort noen justeringer. Vi fortsetter med det og gjør fortløpende nye oppdateringer.

På sikt vil Gimmie erstatte den eksisterende GolfBox-appen, men GolfBox på nett kan brukes akkurat som før.

For mer informasjon om appen og hvordan klubben skal oppdatere egen side, se www.gimmie.no