Samarbeider om å fjerne golfballer

På tide å ta en opprenskning? Nå kan klubben tjene penger på bortslåtte baller!

Hvor mange golfballer forsvinner årlig på norske golfbaner? Ifølge en undersøkelse gjennomført blant golfklubbene er tallet ca fire millioner. I tillegg forsvinner anslagsvis 350.000 golfballer fra drivingranger hvert år.

NGF har derfor inngått et samarbeid med Golfballshoppen som er den norske representanten for Golfballdivers, et selskap som spesialiserer seg på å hente opp golfballer fra vann, rengjøre dem, og få dem tilbake i spill.

Avtalen sikrer at alle norske golfklubber får betalt for ballene som Golfballdivers henter opp. I tillegg får klubbene en mulighet til å kjøpe tilbake ballene til en svært gunstig pris for videresalg i proshop.

Årlig spilles det rundt to millioner golfrunder i Norge. Som leverandør av denne fine aktiviteten har både klubb og forbund et ansvar for at det foregår i så miljøvennlige rammer som mulig. Gjennom samarbeidet med Golfballshoppen/Golfballdivers kan klubbene tjene penger samtidig som miljøet vinner. Dette er viktig, riktig og bra for alle parter.

NGF kommer med mer informasjon over sommeren. I mellomtiden kan du lese mer om konseptet på norskgolf.no

Interesserte klubber kan ta kontakt med:

Mike Lønne:
mike@golfballdivers.se