Hjem » 2017 » 02 » EGA Handicap System 2016-2019

EGA Handicap System 2016-2019

Det finnes seks forskjellige handicapsystem i verden og i Norge benytter vi EGA Handicap System, som er det handicapsystemet som benyttes i alle land i fastlands Europa.

Manualen til EGA Handicap System er omfattende, og derfor har NGF laget veiledninger, både for spillere og for klubber. Nå er det tid for å friske opp kunnskapen om handicap og sette seg inn i de viktigste reglene. Klubbene oppfordres også å legge ut link til NGFs hjemmesider om EGA Handicap System på sine hjemmesider. Her kan du lese om EGA Handicap System.

PS! Klubbene må huske å registrere i GolfBox hvem som er leder av klubbens handicapkomité.

Kontaktperson NGF:

Thore Wilhelmsen