Seniorgolf

Du blir aldri for gammel til å ha det moro!

Seniorgolf

I golf defineres seniorer ved aldersgrensen 50 år for kvinner og for menn. De fleste golfklubber har egne tilbud og aktiviteter for seniorer. Turneringstilbudet for seniorer ivaretas av Norsk Senior Golf (NSG) i nært samarbeid med klubbene.

NSG er en organisasjon som er assosiert med Norges Golfforbund. NSG opptrer utad, nasjonalt og internasjonalt, som en organisasjon for enkeltmedlemmer som gjennom sine klubbmedlemskap er underlagt NGFs lover. Som assosiert organisasjon til NGF vil NSG representere Norge og samarbeide med andre lands seniororganisasjoner som offisielt godkjennes av de respektive forbund som NGF samarbeider med.

Det offisielle navnet er Norsk Senior Golf (Assosiert Norges Golfforbund) og den internasjonale betegnelsen er Norwegian Senior Golf (Associated to the Norwegian Golf Federation).

www.seniorgolf.no

Er du over 50 år og ønsker å spille konkurranser med likesinnede fra de fleste klubbene i Norge, kvalifisere deg til internasjonale mesterskap eller landskaper, og spille på andre baner enn din egen til hyggelige priser? Eller bare ønsker å spille golf med nye venner?

Sjekk mulighetene i Norsk Senior Golf

NSGs tilbud omfatter ca. 120 turneringer på 70 - 80 ulike baner fra Mandal i sør til Stiklestad i Nord.

Klasseinndeling
(Alle klasser er felles for damer og herrer. Klasse 6-8 er for damer og herrer 65+ (valgfritt ved påmelding)

Kl 1: Brutto ”slag-golf”. HCP fra +8 til 4,9
Kl 2: Brutto ”slag-golf”. HCP fra 5,0 til 9,9
Kl 3: Netto ”slag-golf”. HCP fra 10.0 til 15,9
Kl 4: Netto ”slag-golf”. HCP fra 16,0 til 23,9
Kl 5: Netto ”slag-golf”. HCP fra 24,0 til 36,0
Kl 6: (65+) Brutto ”slag-golf”. HCP fra +8 til 15,9
Kl 7 (65+) Netto ”slag-golf”. HCP fra 5,0 til 15,9
Kl 8: (65+) Netto ”slag-golf”. HCP fra 16,0 til 36,0
Klassene 5 og 8 er åpen for spillere med HCP opp til 54, men maks mottatte slag blir regnet fra HCP 36,0.

Alle turneringer i Sissener Classic Tour teller som kvalifisering til NSG Landsfinale og uttak til Landskamper. Egne uttaksturneirnger (fortrinnsvis i helgen) teller som uttak til lagturneirnger i Europa (EGA, ESGA og ESLGA)

NSG Landsfinale
Finale i slutten av september for de høyest rangerte spillerne fra de klassevise OOM-listene. 120 spillere.

NSG Lagserie Match
Match-spill lokalt med bort/hjemme kamper. Spilles hele sesongen for damelag og miks lag. Finalespill i begynnelsen av september.

NSG Lagmesterskap
Arrangeres hvert år i tre divisjoner. Lagene består fra 3-5 spillere, som spiller brutto slag-golf over 2 dager (36 hull), fourball og single. Spilles i august.

Sissener Pairs
Spiller fourball i felles klasse med maks forskjell i HCP mellom partnerne på 10 HCP poeng.

Medlemskontingent kr 835,-
Ønsker du å vite mer eller melde deg inn i Norsk Senior Golf, se www.seniorgolf.no
Som medlem i NSG får du mulighet til å spille for hyggelige ”hverdagspriser” på flere enn 80 baner i Norge.

GOLFGLEDE  – HJELPER PÅ HELSA OG HUMØRET