Hjem » Spiller » Turneringer » Breddeturneringer » Pink Cup

Pink Cup

Pink Cup er et samarbeid mellom Kreftforeningen, norske golfklubber og NGF, hvor inntektene fra turneringen og andre aktiviteter er øremerket brystkreftsaken.

For klubbens påmelding til Pink Cup 2017, klikk HER!

For klubbens rapportering av resultater fra Pink Cup 2017, klikk HER!

NB! Pink Cup finalen spilles på Miklagard GK i forbindelse med Viking Challenge søndag 20. august. Mer informasjon sendes klubbene.

Hjemmesiden til Pink Cup finner du her.

Klubbene som samler inn mest penger i klubbturneringen blir invitert til å sende ett lag til en landsfinale. For at også mindre klubber skulle kunne ha en god mulighet for deltagelse til landsfinale, blir 10 lag invitert etter fordelingsnøkkel der de 5 klubbene med høyest innsamlet beløp samt de 5 klubbene med høyest innsamlet beløp, delt på antall medlemmer blir invitert.

Om brystkreft

Årlig får rundt 3000 kvinner diagnosen brystkreft, noe som gjør sykdommen til den hyppigste kreftformen blant kvinner. 80 % av de som får diagnosen er over 50 år, men også yngre kvinner og menn kan rammes. Fysisk aktivitet minsker risikoen for å få kreft.

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Pink Cup 2017 - Invitasjon (pdf, 495 kb)
Pink Cup 2017 - Arrangørinformasjon (pdf, 477 kb)