Hjem » Spiller » Turneringer » Generelle turneringsbestemmelser

Generelle turneringsbestemmelser

NGFs styre vedtar hvert år generelle turneringsbestemmelser som gjelder for all turneringsvirksomhet i Norge (uavhengig av hvem som arrangerer), og generelle turneringsbestemmelser for forbundsturneringer.

De generelle turneringsbestemmelser består dermed av:

- Del 1: Generelle turneringsbestemmelser som gjelder for alle turneringer i Norge (untatt internasjonale turneringer) uavhengig av hvem som arrangerer turneringen, og

- Del 2: Generelle turneringsbestemmelser for forbundsturneringer (untatt internasjonale turneringer) som kommer i tillegg til del 1..

En forbundsturnering er en turnering hvor NGF fastsetter alle bestemmelsene for hvordan turneringen skal spilles, hvor den skal spilles, hvem som får spille osv. Om det er en forbundsturnering opplyses i bestemmelsene for den enkelte turnering.

Generelle turneringsbestemmelser 2017 (pdf, 824 kb)
Spilletyper og spilleformer (pdf, 501 kb)