Hjem » Spiller » Turneringer » Internasjonale turneringer

Internasjonale turneringer

Internasjonale turneringer som arrangeres i Norge deles inn i to undergrupper, europeiske og nordiske.

Europa

De europeiske turneringene er det øverste nivået, der kommende Europamesterskap i ulike klasser samt LET Access danner stammen. Under dette nivået finner vi det nordiske samarbeidet i Nordic Golf League.

EGA er den europeiske organisasjonen for amatørgolf. Det spilles Europamesterskap i en rekke klasser både idividuelt og for lag.

LET Access for damer er nivået under henholdsvis Ladies European Tour. Dette er nivået der unge spillere kan utvikle seg for å være klare for steget opp i den øverste divisjonen.

Norden

Nordic Golf League er etablert for å gi unge profesjonelle spillere en mulighet for turneringsspill på et internasjonalt nivå som gir både ranking kategori til European Challenge Tour og/eller direkte kvalifisering inn i andre steg av Europa Tour kvalifiseringen, samt at det gir de unge profesjonelle spilleren verdifulle erfaringer i en etableringsfase.

Den svenske Nordea Tour og den danske Ecco Tour inngår begge i Nordic Golf League.