Hjem » Spiller » Turneringer » Norgescup

Norgescup

Norgescup er det øverste turneringsnivået i Norge for både kvinnelige og mannlige elitespillere, og inkluderer Norgesmesterskapet og profesjonelle turneringer for damer og herrer. Målsetningen med Norgescup er å tilby elitespillere turneringer på et høyt nivå, slik at de får nødvendig erfaring for å kunne slå gjennom på et høyere internasjonalt nivå.

Norgescup er en åpen turnering, noe som innebærer at både amatører og profesjonelle spillere kan delta. Amatører og profesjonelle som ønsker å spille Norgescup må derfor kvalifisere seg på like vilkår.

Norgescup 2015 i GolfBox

Noen nyheter 2015

To LET Access turneringer for damer og to Nordea Future Series turneringer for herrer inkluderes.

Startfeltet i en vanlig Norgescup er 24 damer og 54 herrer (i NM 36 damer og 84 herrer).

En junior må i tillegg til å oppfylle kvalifiseringsprinsippene for Norgescup ha oppnådd poeng på Titleist Tour 16-19 år OoM i inneværende sesong.

I tillegg arrangeres to Nordic League turneringer for herrer. Norske herrer uten Nordic League ranking kvalifiserer seg til påfølgende turnering gjennom Nordea Future Series turneringene i Norge.

Norgescup OoM 2014/2015

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Norgescup 2015 - turneringsbestemmelser (pdf, 428 kb)
Norgescup 2015 - tillegg for LETAS og Future Series (pdf, 362 kb)
Norgescup 2015 - tillegg for NM Damer og Herrer (pdf, 381 kb)
Nyheter i turneringsstrukturen fra 2015 (pdf, 261 kb)
World Amateur Golf Ranking (WAGR) - hvordan fungerer det? (pdf, 370 kb)

Midt-Norge:
Trondheim GK

Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag

Vestlandet Nord:
Fana GK

Hordaland, Sogn og Fjordane

Vestlandet Sør:
Sola GK

Rogaland, Vest-Agder

Sør-Østlandet:
Vestfold GK

Aust-Agder, Telemark, Vestfold

Østlandet Vest:
Oslo GK

Akershus vest, Buskerud, Oslo vest

Østlandet Øst:
Losby GK

Akershus øst, Hedmark, Oppland, Oslo øst, Østfold

For å forsøke å finne gode måter å stimulere og øke aktiviteten lokalt og regionalt, ble det i 2012 vedtatt å starte med å opprette seks regionale kompetansesentra (RKS) i Sør-Norge.

Les mer om RKS