Hjem » Spiller » Turneringer » Norgescup

Norgescup

Norgescup er det øverste turneringsnivået i Norge for både kvinnelige og mannlige elitespillere, og inkluderer Norgesmesterskapet og profesjonelle turneringer for damer og herrer. Målsetningen med Norgescup er å tilby elitespillere turneringer på et høyt nivå, slik at de får nødvendig erfaring for å kunne slå gjennom på et høyere internasjonalt nivå.

Norgescup er en åpen turnering, noe som innebærer at både amatører og profesjonelle spillere kan delta. Amatører og profesjonelle som ønsker å spille Norgescup må derfor kvalifisere seg på like vilkår.

Norgescup 2015 i GolfBox

Noen nyheter 2015

To LET Access turneringer for damer og to Nordea Future Series turneringer for herrer inkluderes.

Startfeltet i en vanlig Norgescup er 24 damer og 54 herrer (i NM 36 damer og 84 herrer).

En junior må i tillegg til å oppfylle kvalifiseringsprinsippene for Norgescup ha oppnådd poeng på Titleist Tour 16-19 år OoM i inneværende sesong.

I tillegg arrangeres to Nordic League turneringer for herrer. Norske herrer uten Nordic League ranking kvalifiserer seg til påfølgende turnering gjennom Nordea Future Series turneringene i Norge.

Norgescup OoM 2014/2015

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Vedlagte filer

Deltagerliste NM 2015 Borre GK 30.- 2. august (pr. 27/7 kl. 17.30) (pdf, 372 kb)
Norgescup 2015 - turneringsbestemmelser (rev. 26/5) (pdf, 521 kb)
Norgescup 2015 - tillegg for LETAS og Future Series (pdf, 362 kb)
Norgescup 2015 - tillegg for NM Damer og Herrer (pdf, 381 kb)
Nyheter i turneringsstrukturen fra 2015 (pdf, 261 kb)
World Amateur Golf Ranking (WAGR) - hvordan fungerer det? (pdf, 370 kb)