Hjem » Spiller » Turneringer » Region Tour

Region Tour

Region Tour er en betegnelse på åpne klubbturneringer. Region Tour er ikke forbundsturneringer, men turneringer/-serier basert på felles bestemmelser, som klubber med ønsker om å arrangere en eliteturnering kan følge.

Region Tour er turneringer/-serier som tilbyr et godt turneringsalternativ for klubbens beste, samt spillere som går ut av juniorklassen.

Mer turneringsspill

Region Tour er etablert for å skape gode turneringer over større deler av landet. Ved at det etableres regionale tourer på dette nivået vil flere spillere kunne delta i flere turneringer lokalt, samt at dette gir flere muligheter for kvalifisering til Norgescup.

Region Tour for damer

Fra 2017 er det obligatorisk med både dame- og herreklasse i hver Region Tour turnering. Med flere turneringsmuligheter for damer, kommer flere damer "på banen".

Kvalifisering til Garmin norgescup

En oversikt over hvor mange plasser det spilles om til Garmin Norgescup i de enkelte Region Tour turneringene publiseres etter 1. april når klubbene har meldt inn sine turneringer til NGF (frist 1. april).

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Region Tour 2017 - Turneringsbestemmelser (pdf, 247 kb)