Hjem » Spiller » Turneringer » Region Tour

Region Tour

Region Tour er en betegnelse på åpne klubbturneringer. Region Tour er ikke Forbundsturneringer, men turneringer/-serier basert på felles bestemmelser, som klubber med ønsker om å arrangere en eliteturnering kan følge.

Region Tour er turneringer/-serier som tilbyr et godt turneringsalternativ for klubbens beste, samt spillere som går ut av juniorklassen.

Mer turneringsspill

Region Tour er etablert for å skape gode turneringer over større deler av landet. Ved at det etableres regionale tourer på dette nivået vil flere spillere kunne delta i flere turneringer lokalt, samt at dette gir flere muligheter for kvalifisering til Norgescup.

Region Tour for damer

Det blir flere turneringer med dameklasse i 2015. Østlandstour vil i alle turneringer ha en egen dameklasse. I enkelte andre Region Tour turneringer blir det også satt opp dameklasser og det skal fremkomme av invitasjon og bestemmelser hvilke turneringer dette gjelder.

Kvalifiseringsplasser:

I den vedlagte listen finnes det en oversikt over antall plasser som kvalifiserer fra Region Tour turneringene til årets Norgescup. Listen er foreløpig, og vil bli oppdatert med de siste plassene dersom flere klubber melder inn sine Region Tour turneringer til NGF.

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Region Tour 2015 - turneringsbestemmelser (pdf, 279 kb)
Region Tour 2015 - terminliste pr. 20. mars (pdf, 65 kb)
Kvalifisering fra Region Tour til Norgescup 2015 (pdf, 279 kb)