Hjem » Spiller » Turneringer » Suzann Junior Challenge

Suzann Junior Challenge

Suzann Junior Challenge (SJC) ble arrangert for første gang i 2004 og ble umiddelbart en suksess. Etter 10 fantastiske år løftes Suzann Junior Challenge til en ny dimensjon.

Det betyr at det fra i år blir to turneringsformer – men fortsatt samme formål

Den delen av Suzann Junior Challenge som tidligere har vært spilt regionalt og lokalt, endrer form og navn til Suzann Skills Challenge og skal arrangeres i samarbeid med de regionale kompetansesentrene (RKS’ene, seks forskjellige områder i Norge). Endringen gjøres i en erkjennelse av at for mange unge utøvere sliter med grunnleggende basisferdigheter, og at utøverne på nivå hcp 18+ ikke bør konkurrere nasjonalt i en eliteturnering.

Suzann Skills Challenge skal være et konkurransekonsept med formål om å utvikle utøvere på nivået under de aller beste. Konseptet baserer seg på NGFs sportslige plan der øvelser for å oppnå bedre basisferdigheter er grunnlaget for en fortsatt god utvikling.

I samarbeid med RKS’ene skal det spilles åpne kvalifiseringer i løpet av august. Kvalifiseringene bygges opp med ulike øvelser på en slik måte at utøverne innenfor en aldersklasse konkurrerer på like vilkår. RKS’ene inkluderer øvelsene i sine regionssamlinger gjennom sesongen. Utøvere som ikke er kvalifisert til disse samlingene kan likevel trene på de samme øvelsene i egen klubb.

Suzann Junior Challenge forblir eliteturneringen og den nasjonale arena for aldersbestemt golf i Norge, men heretter kun med de aller beste utøverne.

I tillegg muliggjør dette at SJC kan spilles samme dag som Suzann Pro Challenge, noe som gir god eksponering for både utøverne og tilskuere.

Dato for kvalifisering til Suzann Skills Challenge i RKS’ene:

Kvalifisering til RKS-lagene i årets Suzann Skills Challenge vil foregå i forbindelse med samlinger i august. Hvert RKS har satt opp egne datoer og påmelding til de enkelte kvalifiseringene gjøres gjennom GolfBoxsidene til RKS’et.

Datoer for kvalifisering:
Sør-Østlandet – 12. august (NB! Dato endret fra 14. august)
Østlandet Øst – 13. august
Vestlandet Nord – 14. august
Midt-Norge - 14. august
Østlandet Vest – 15. august
Vestlandet Sør – 17. august

Øvelsene som brukes i kvalifiseringen kan skrives ut fra PDF’ene under.

Kontaktperson NGF:

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Suzann Junior Challenge 2014 - kvalifisering (pdf, 202 kb)
Wedge (pdf, 62 kb)
Longdriving (pdf, 54 kb)
Høy-lav (pdf, 63 kb)
Draw-fade (pdf, 64 kb)
Chip-putt (pdf, 56 kb)
Bunker (pdf, 62 kb)
Suzann Junior Challenge 2014 - informasjon (pdf, 218 kb)