Hjem » Spiller » Turneringer » Titleist Tour

Titleist Tour

Titleist Tour er den øverste turneringsserien for juniorer i Norge. Titleist Tour skaper en god arena for utvikling og forbereder spillerne på internasjonal turneringsdeltagelse. Turneringer på Titleist Tour teller på den internasjonale amatørrankingen, og gir dermed et bedre grunnlag for norske spillere til å få erfaringer internasjonalt.

Terminliste og livescoring Titleist Tour (golfBox)

Terminliste Kvaltour (GolfBox)

Order of Merits (GolfBox)

NGFs Regelkort 2015 (skriv ut og ta med!)

www.rksgolf.no (regionale turneringer og tourer)

Titleist Tour sesongen er delt inn i tre perioder; turnering 1-3, 4-6 og 7-8. Etter hver periode blir spillere "re-ranket" mot nivået under. Spillere som kvalifiserer seg til Titleist Tour gjør dette basert på prestasjoner over tid på Kvaltour Vest/Øst, og får mulighet til å prestere over tid på Titleist Tour (neste periode).

Turneringene spilles i to aldersklasser (med tilpassede banelengder):

Jenter 13-15 år (J15): ca. 9 spillere

Jenter 16-19 år (J19): ca. 18 spillere

Gutter 13-15 år (G15): ca 12 spillere

Gutter 16-19 år (G19): ca. 48 spillere

Kvaltour

Spilles samtidig som Titleist Tour 2-6 i to landsdeler (Vest og Øst) med samme aldersinndeling som Titleist Tour. Etter hver periode på Titleist Tour blir spillere "re-ranket" mot Kvaltour. Spillere som presterer over tid på Kvaltour får muligheten til å spille neste periode på Titleist Tour.

Regionale turneringer

Titleist Tour (og Kvaltour) er turneringer kun for et fåtall av juniorene. I hver region arrangeres en rekke ulike turneringer og konkurranser for juniorer hvor glede, mestring og miljø har stort fokus. Alle juniorer (uavhengig av kjønn, alder, nivå og ambisjoner) oppfordres sterkt om å delta i de regionale aktivitetene, også spillere som måtte være kvalifisert til Titleist Tour.

For mer informasjon om ulike regionale turneringer, se regionens hjemmeside som du finner på portalen www.rksgolf.no

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post