Hjem » Spiller » Turneringer » Titleist Tour

Titleist Tour

Titleist Tour er den øverste turneringsserien for juniorer i Norge. Titleist Tour skaper en god arena for utvikling og forbereder spillerne på internasjonal turneringsdeltagelse. Turneringer på Titleist Tour teller på den internasjonale amatørrankingen, og gir dermed et bedre grunnlag for norske spillere til å få erfaringer internasjonalt.

Terminliste Titleist Tour 2015 i golfbox

Nyheter 2015

Titleist Tour sesongen deles inn i tre perioder; turnering 1-3, 4-6 og 7-8. Etter hver periode blir spillere "re-ranket" mot nivået under. Spillere som kvalifiserer seg til Titleist Tour gjør dette basert på prestasjoner over tid på Titleist Kvaltour Vest/Øst, og får mulighet til å prestere over tid på Titleist Tour.

Turneringene spilles i to aldersklasser (med tilpassede banelengder):

Jenter 13-15 år (J15): ca. 9 spillere

Jenter 16-19 år (J19): ca. 15 spillere

Gutter 13-15 år (G15): ca 12 spillere

Gutter 16-19 år (G19): ca. 42 spillere

NB! Kvalifiseringsprinsippene til den første turneringen i 2015 er som til den første turneringen i 2014. Turnering 1 2015 spilles også med et utvidet startfelt.

Titleist Kvaltour

Spilles samtidig som Titleist Tour 2-6 i to landsdeler (Vest og Øst) med samme aldersinndeling som Titleist Tour. Etter hver periode på Titleist Tour blir spillere "re-ranket" mot Titleist Kvaltour. Spillere som presterer over tid på Titleist Kvaltour kan få spille neste periode på Titleist Tour forutsatt at spillerne har et nivå bedre enn de dårligste i aldersklassen på Titleist Tour. Spillesteder og mer informasjon kommer snart.

Foreløpig terminliste Kvaltour (med forbehold om endringer)

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Nyheter i turneringsstrukturen fra 2015 (pdf, 261 kb)
OoMs 2014 hvor de som fyller 20 år i 2015 er markert (pdf, 349 kb)
(Titleist Tour turneringsbestemmelser 2014) (pdf, 525 kb)
World Amateur Golf Ranking (WAGR) - hvordan fungerer det? (pdf, 370 kb)

Midt-Norge:
Trondheim GK

Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag

Vestlandet Nord:
Fana GK

Hordaland, Sogn og Fjordane

Vestlandet Sør:
Sola GK

Rogaland, Vest-Agder

Sør-Østlandet:
Vestfold GK

Aust-Agder, Telemark, Vestfold

Østlandet Vest:
Oslo GK

Akershus vest, Buskerud, Oslo vest

Østlandet Øst:
Losby GK

Akershus øst, Hedmark, Oppland, Oslo øst, Østfold

For å forsøke å finne gode måter å stimulere og øke aktiviteten lokalt og regionalt, ble det i 2012 vedtatt å starte med å opprette seks regionale kompetansesentra (RKS) i Sør-Norge.

Les mer om RKS