Hjem » Spiller » Turneringer » Titleist Tour (junior elite)

Titleist Tour (junior elite)

Titleist Tour er den øverste turneringsserien for juniorer i Norge. Titleist Tour skaper en god arena for utvikling og forbereder spillerne på internasjonal turneringsdeltagelse. Turneringer på Titleist Tour teller på den internasjonale amatørrankingen, og gir dermed et bedre grunnlag for norske spillere til å få erfaringer internasjonalt.

Terminliste 2016 i GolfBox

Order of Merits (GolfBox)

NGFs Regelkort 2016 (skriv ut og ta med!)

Titleist Tour sesongen deles inn i tre perioder: turnering 1-3, 4-6 og 7-9. Etter hver periode blir spillere "re-ranket" mot nivået under. Spillere som kvalifiserer seg til Titleist Tour gjør dette basert på prestasjoner over tid, og får mulighet til å prestere over tid på Titleist Tour (neste periode).

Turneringene spilles i to aldersklasser (med tilpassede banelengder):

Jenter 13-15 år (J15)

Jenter 16-19 år (J19)

Gutter 13-15 år (G15)

Gutter 16-19 år (G19)

Regionale turneringer

Titleist Tour er turneringer kun for et fåtall av juniorene. I hver region arrangeres en rekke ulike turneringer og konkurranser for juniorer hvor glede, mestring og miljø har stort fokus. Alle juniorer (uavhengig av kjønn, alder, nivå og ambisjoner) oppfordres sterkt om å delta i de regionale aktivitetene, også spillere som måtte være kvalifisert til Titleist Tour. Se også Narvesen Tour.

Øystein Tamburstuen

Teamleder / Spill- og turneringskonsulent
Mobil: 902 12 484 Send e-post

Titleist Tour OoM 2016, spillere som fyller 16 og 20 år i 2017 (xlsx, 21 kb)