Info vedr. NGFs kampanjer på Facebook 2017

Bare i Norge eksisterer det over tre millioner Facebook-kontoer. Ett av åtte minutter på internett tilbringes nettopp på Face. 90 % av markedsførere bruker sosiale medier for virksomheten, og Facebook-siden overtar i stadig større grad for tradisjonelle «hjemmesider». Facebook gir unike muligheter for å selektere målgrupper.

Eksempelvis kan klubben velge kun å markedsføre seg overfor kvinnelige venner av medlemmer i alderen 18-25 som bor innenfor en radius av 20 kilometer fra klubben. Det gir mye og riktig eksponering ovenfor ønsket målgruppe.

Tilstedeværelse på Facebook gir klubben:

• Økt synlighet: eksponering der folk er
  • Økt trafikk til nettsiden
  • Rekrutteringsmuligheter: når ut til nye målgrupper
  • Direkte dialog med eksisterende og potensielle medlemmer på en mer uformell arena
  • Viral effekt av kampanjer: enkelt å dele/anbefale mellom venner.
  • Flere følgere = økt, gratis synlighet for klubbens budskap.

Aktivitet 2017

I 2017 kjører NGF en nasjonal markedsføringskampanje på Facebook. Kampanjen består av filmer og bilder, og vil igangsettes etter påske. Kampanjen heter fremdeles PRØV GOLF og vil i år fokusere på 3 målgrupper: familien, guttegjengen og venninnene.

Målet med kampanjene er å skape trafikk til provgolf.no. Her vil vi generere kontaktpunkter til klubbene, så vil golfklubbene selv stå ansvarlig for å kontakte/forvalte kontaktpunktene.

Erik Øysæd

Innholdsansvarlig 915 50 437 e-post