Trener 1

Trener 1 er første nivå i trenerløypa.

INVITASJON TIL TRENER 1-KURS Regionale tilbud – mange muligheter i 2024

Trener 1 er starten for alle som ønsker å påbegynne en trenerutdanning og bli frivillig trener i klubben. For å oppnå mange klubbers mål om en enda bedre ivaretakelse av egne medlemmer, trenger vi flere og bedre trenere på alle nivåer. I fremtidens golfklubb arbeider profesjonelle og frivillige hånd i hånd, og ivaretakelse står sterkt i fokus. Trener 1 kurset har fokus på innlæring og deltakelse.

Klikk her for påmelding

Påmeldingsfrist:

22.03.2024

Målet med utdanningen er å gjøre treneren i stand til å:

• Legge til rette aktivitet for barn, ungdom og nybegynnere i samarbeid med trenerteam og hovedtrener.
  • Utvikle fysiske, psykiske og sosiale egenskaper for barn, ungdom og nybegynnere, og ivareta den enkeltes behov i et sosialt, spennende og trygt miljø.
  • Lære bort grunnleggende tekniske ferdigheter.

Kurssteder 2024:

Sted Samling 1 Samling 2
Stavanger GK 12.-14. April 7.-8. september
Byneset GK 10.-12. Mai 28.-29. september
Asker GK 24.-26. mai 7.-8. september
Romerike GK 31.mai. -2. juni 28.-29. September
Grenland & Omeng GK 7.-9. juni 31. august - 1. september
Elverum GK
(Tilrettelagt)
17. -19. juni
(NB! ukedager)

17.-18. september
(NB! ukedager)

Hafjell GK (Ungdomsdriven) NA 13.-15. august (NB! ukedager)

Webinar

Vi vil gjerne informere om at det vil bli avholdt et informasjonswebinar angående årets gjennomføring den 27. februar klokken 20:00. Dette webinaret er åpent for både klubber og interesserte, samt påmeldte deltakere. Vi ser frem til å dele viktig informasjon og svare på eventuelle spørsmål. Vennligst klikk her for påmelding til webinaret.

Deltakere

Åpent for voksne og ungdom, minimum 15 år. Maksimalt 25 deltakere, og det er førstemann til mølla som gjelder. Ungdom i alderen 15-19 år anbefales å delta på UNGDOMSDRIVEN (T1 + Lederkurs for ungdom). NB! To regionale T1-samlinger + kun én sentral samling i august på Hafjell Golf (NGF arrangerer felles buss tur/retur fra Oslo).

Program Trener 1

• 45 timer med kurslærer, to samlinger og 45 timer praksis i egen klubb.
  • I tillegg inkluderer programmet e-læringsmoduler som omfatter Regelkurs level 1, Trenerattesten, Trenerrollen, Barneidrettens verdigrunnlag, aldersrelatert trening og Sportslig plan, samt en avsluttende kunnskapsprøve

Autorisasjon

• Det er nødvendig å oppfylle de fastsatte kunnskaps- og kompetansekravene og delta på minimum 80 % av undervisningen

Kursavgift:

• 6500,- pr deltaker. Prisen inkluderer undervisning, kursmateriell og lunsj.
  • Reise, kost og losji dekkes av den enkelte deltaker/klubb.
  • Påmeldingen blir registrert ved betaling. (Førstemann til mølla).

Jenter/kvinner oppfordres sterkt til å søke Trener 1 – det kan også være rimelig (gratis)!

Ungdom i alderen 15–19 år oppfordres til å søke UNGDOMSDRIVEN med redusert kursavgift, med mulighet for refusjon tilsvarende kursavgiften for både gutter og jenter. Mer informasjon her: Jente- og Kvinnegolf - Golfforbundet

Målgruppe:

• Personer med interesse for tilrettelegging av aktivitet for barn, unge og nybegynnere.

Mål:

• Kunne legge til rette aktivitet for barn, unge og nybegynnere i samarbeid med trenerteamet og hovedtreneren i klubben.
  • Kunne legge til rette for et trygt, spennende og godt sosialt miljø og ivareta den enkeltes behov.
  • Utvikle utøverens fysiske, psykiske og sosiale egenskaper
  • Kunne lære bort grunnleggende tekniske ferdigheter.

Trener for:

• Nybegynnere generelt, ekstra fokus på barn og ungdom

Eksempel på aktivitet:

• Barn og golf
  • Bistå hovedtrener (PGA pro) med nybegynneropplæring
  • Bistå klubbtrening for høy hcp'ere
  • Bidra på VTG kurs
  • Fadderrunder etc.