Ungdomsdriven - ungdom som ressurs!

Norsk golf trenger ungdom som trenere og ledere.

UNGDOMSDRIVEN er et av NGFs satsingsområder og utviklingsprogram for å engasjere ungdom i alderen 15–19 år til en trener og lederfunksjon i klubb. Utviklingsprogrammet består av tre helgesamlinger, to samlinger regionalt og en samling sentralt + praksis i egen klubb og gjennomføres årlig.

Programmet er satt sammen av Trener 1 og «Lederkurs for ungdom».
Kurset skal forberede deltakerne på trener- og lederverv i ulike deler  av klubb og organisasjonsarbeid. Utviklingsprogrammet for ungdom er unikt i golf og norsk idrett for øvrig

Tilbudet er unikt i golf og norsk idrett for øvrig, og deltagerne vil bli de første til å bli autorisert som Trener 1 i kombinasjon med lederutdanningen «Lederkurs for ungdom». Dersom dette tilbudet skulle kollidere med lokale klubbarragement eller turneringer, kan det være hensiktsmessig å reflektere over at dette representerer en mer langsiktig investering både for klubben og ungdommen involvert.

KLIKK HER FOR PÅMELDING

Full refusjon for jenter og kvinner!
Ungdomsdriven, Trener 1 og Trener 2 utdanning kan bli GRATIS for engasjerte jenter og kvinner! Klubben betaler kursavgiften deltakeråret og får tilskudd tilsvarende kursavgift refundert etter dokumentasjon av aktivitet for påfølgende år på eget skjema. For mer informasjon klkk her.

Klubben får: Ungdommene får:
  • Ungdom som ressurs i klubben
  • Flere trenere og ressurspersoner
  • Mer aktivitet gjennom praksis på rekruttering og ivaretakelse
  • Bistand til klubbtreninger, Golfkarusellen, NXT LVL jr, golf for barn, Stjernejakt, Familiedager, golfcamp og Golfmerkene, for å nevne noen sentrale aktiviteter
  • Autorisert trener 1 Golf
  • Lederkurs for ungdom
  • Praksis i egen klubb (45 timer)
  • Trener/Ledelserskolering
  • Prosjekt- og praksiserfaring som trener og leder
  • Bli en del av NGFs kommende ungdomsnettverk

Er du nysgjerrig ungdom mellom 15-21 år? Bli med på Ungdomsdriven!