NGF lanserer nytt e-læringskurs for alle golfspillere: «Bli kjent med regelboken»

Sett av et par timer til å lære hvordan vi bruker regelboken på riktig måte, en forutsetning for å kunne forstå selve reglene. Hvis du kan bruke regelboken, er det stor mulighet for at du også vil spare slag på runden din.

Hva er en løs naturgjenstand? Når er ballen utenfor banen eller mistet? Hva betyr en feil ball? Dette er noe du vil få svar på i dette e-læringskurset som tar for seg hva vi kan lese om i regelboken, hvordan vi finner frem i den og hvordan vi skal forstå det vi leser. For å forstå reglene, må vi forstå ordbruken og kjenne definisjonene. Kurset er obligatorisk for å kunne starte på dommerkurs, og i tillegg svært nyttig for alle som arrangerer og spiller turneringer – ja, for enhver golfspiller! Fordelen med e-læring bør være opplagt. Den er fleksibel og gratis. Den kan gjennomgås når du vil og hvor du vil. Siden kurset er helt nytt, må du gjerne gi tilbakemelding om du oppdager noe som bør rettes på. Er du interessert? Les mer her og så er det bare å komme i gang!

Kontaktperson NGF: