Rundt 6.000 golfspillere starter å spille golf hvert år. Hvordan får vi disse til å bli lojale medlemmer og gode ambassadører for golfen?

Dette er den store utfordringen som 17 golfklubber har takket ja til å dykke dypt ned i den kommende 2-års perioden. Den nasjonale prosjektgruppen består av et representativt utvalg fra landets ulike golfklubber både i antall medlemmer, størrelse på bane/anlegg og geografisk beliggenhet: Alta GK, Tromsø GK, Salten GK, Byneset GK, Grenland og Omegn GK, Norsjø GK, Solum GK, Sotra GK, Egersund GK, Kristiansand GK, Asker GK, Drammen GK, Kjekstad GK, Borregaard GK, Drøbak GK, Gjerdrum GK, Onsøy GK.

Søndag 19.februar gikk shotgun-starten for prosjektledere fra klubbene og Team Idrettsutvikling i NGF, da vi samlet gruppen for å utveksle ideer, erfaringer og forslag til ulike tiltak. Øverst på handlingsplanen står tilpasninger som kan gi golf-Norge flere barn og unge, jenter og kvinner. Og det er nettopp HANDLING og observasjoner som skal lære oss mer om behovene til de uetablerte golfspillerne gjennom perioden.

Deltakerklubbene forplikter seg til innsats som står til egne forutsetninger, med et klokkeklart mål om «flere og bedre golfspillere» gjennom

1. Flere attraktive trenings- og konkurransetilbud.
  2. Flere ressurspersoner som bidrar til et trygt og inkluderende klubbmiljø.
  3. Flere muligheter til å mestre spillet, ved hjelp av tilpassede golfbaner og treningsområder.

Hvilke resultater kan vi skape sammen, og hva kan resten av golf-Norge lære av dette?

Benedikte Brynestad Grøtvedt

Prosjektleder 917 48 440 e-post