Bli med å markere "VÅR DAG" 7. juni!

Golfklubbene oppfordres til å feire frivilligheten i Norge

2022 er frivillighetens år, og Frivillighet Norge oppfordrer alle golfklubber til å delta med lokale VÅR DAG-aktiviteter for å synliggjøre frivilligheten, og ikke minst hva golfklubben har å tilby av morsomme aktiviteter.

VÅR DAG er en nasjonal markering av Frivillighetens år som involverer alle i den norske frivilligheten. Hver eneste organisasjon og forening oppfordres til å velge seg sin dag for å være med å feire VÅR DAG!

NGF foreslår å bruke tirsdag 7. juni til golfens VÅR DAG. Dagen sammenfaller med Women’s Golf Day, og vi oppfordrer din klubb til å delta uavhengig av om man skal markere WGD. Det viktige er at lokalsamfunnet får anledning til å se hva slags organisasjon golfklubben er og hva slags aktiviteter klubben tilbyr.

Golfklubber som ønsker å være med kan registrere klubbens VÅR DAG-aktivitet her.

Se VÅR-DAG-aktivitet  7. juni:

- Vårspretten i Bjaavann golfkubb
- Golfjentene Vår dag og Frivilligheten i Ekholtbruket golfklubb

Frivillighet Norge har laget en «Verktøykasse» med designelementer til VÅR DAG som klubben kan ta i bruk.

For mer informasjon om Frivillighetens år eller VÅR DAG, ta kontakt med NGF eller se frivillighetensar.no.

Her finner dere en podcast med Solveig Kloppen.