Interesseorganisasjonen FNG promoterer WOMEN’S GOLF DAY, en internasjonal bevegelse for økt kvinnelig golfdeltakelse.

Sammen med sin moderorganisasjon EGCOA er FNG (Forening for Norske Golfbaner) en av mange samarbeidspartnere til WGD bevegelsen.

«Vi ønsker å gjøre våre medlemmer og andre klubber oppmerksomme på arrangementet, slik at så mange som mulig gjennomfører en 4 timers seanse tirsdag 6. juni. Les materiellet og registrer dere direkte om dere ønsker å delta. Det er helt kostnadsfritt og uten forpliktelser. Ved å registrere deg får du tilgang til forslag til opplegg og markedsføring. Resten er opp til den enkelte klubb, dette er å slå et slag for rekruttering og å skape entusiasme for golfsporten. Lykke til!», sier Lars Havrevold som er leder i FNG.

Vi i NGF støtter initiativet med stor begeistring. 74 % av ikke-golferne i en fersk undersøkelse fra grøntfagspesialisten Syngenta, sier at de gjerne ville deltatt på en organisert og uformell aktivitet som gir kvinner anledning til å prøve golf. Hele denne rapporten med mye god kunnskap finner du som pdf-vedlegg her.

Utfordre medlemmer til å skape engasjement rundt Womens Golf Day, og bidra på veien mot «Flere jenter og kvinner i golf-Norge».