De siste fem årene har golf-Norge femdoblet antall trenere. Nå arrangerer NGF og PGA egen trenerkonferanse 10. november - på Gardermoen.

Trenerkonferansen er møteplassen for alle golftrenere og arrangeres på fagdagen under Golfforum-helgen. Frivillige trenere (Trener 1,2 og 3), aktivitetsledere, profesjonelle trenere, Idretts- og sportssjefer er invitert. Vi kan heller snu på det å si at det er ingen som ikke er invitert. Det vil si at alle som er interessert i temaer som er relatert til trenerrollen ønskes velkommen.

Foredragene i år tar utgangspunkt i hva både frivillige og profesjonelle trenere selv sier de er interessert i. Spørreundersøkelsen, som ble sendt ut til alle trenere tidligere i år, avdekket at coaching, kommunikasjon, pedagogikk og trening av eliteutøvere var ettertraktede temaer. Derfor har vi jaktet foredragsholdere på nettopp disse områdene.

I tillegg til Trenerkonferansen kan deltakerne velge mellom andre #nyttigmøter resten av lørdagen og selvfølgelig kan de også velge å få med seg søndagen der «Golfrikets tilstand» er temaet. Noe en golftrener definitivt burde interessere seg for og ha meninger om.

Det faglige innholdet i Trenerkonferansen og Golfforum er selvfølgelig viktig denne helgen, men den uformelle delen er minst like viktig. Gjennom å møte trenere fra andre klubber, skoler og organisasjoner er dette en gylden mulighet til å knytte nye bekjentskaper, skape nye samarbeid og kanskje plukke opp tips som er nyttige for nettopp deg.

Med Trenerkonferansen har NGF og PGA ambisjoner om å bygge denne møteplassen også for fremtiden. En årlig møteplass i sammenheng med Golfforum og Golfting vil gi trenerne og klubbene forutsigbarhet, men også muligheten til å reise på et matnyttig arrangement sammen.

Se film om trenerkonferansen HER

Trykk her for påmelding til Golfforum (som inkluderer Trenerkonferansen)

Fredrik Due

Trenerutvikler 951 67 878 e-post