Krisepakke 3 gjelder for inntektsbortfall fra arrangement og annen spesifisert aktivitet, som klubber har hatt som følge av pålegg eller råd gitt av myndighetene i forbindelse med covid-19-utbrudd, i perioden 12. mars til 31. desember 2020.

Publisert fredag 30. oktober 2020

Dersom arrangementet eller aktiviteten det søkes om kompensasjon for er helt eller delvis gjennomført i perioden 12. mars til 1. november, kan det søkes om 70 prosent kompensasjon. Dersom arrangementet eller aktiviteten er helt avlyst eller utsatt til 2021, og skulle i utgangspunktet bli arrangert i perioden 1. november til 31. desember, kan det søkes om 50 prosent kompensasjon.

Det kan søkes om:
  • Tapte inntekter (billettinntekter, parkeringsinntekter, inntekter fra loppemarked eller kiosk)
  • Tapte billettinntekter fra idrettsanlegg
  • Tapte inntekter som følge av at organisasjonen har mista oppdrag på grunn av at andre arrangement, eller annen spesifisert aktivitet, er helt eller delvis avlyst, stengt eller utsatt.
  • For annen spesifisert aktivitet kan det også søkes om kompensasjon for inntektsbortfall som har nær og naturlig tilknytning til tapte billett- og utleieinntekter.
  • Dette er en tillitsbasert ordning. Søkere plikter å oppgi korrekte opplysninger. Dersom de er i tvil om hva ordningen kan kompensere må dette avklares før søknaden blir sendt.

Søknadsfrist:15. januar 2021.

Her kan dere søke og lese mer om ordningen.

Rune Hauger

Assisterende generalsekretær 920 17 065 e-post