Publisert torsdag 20. august 2020

Som vi meddelte i NGF-nytt 23. juli 2020 og det er gjengitt på vår «Koronavirus – Temaside» er det nå utvidede muligheter for å søke kompensasjon for eventuelle økonomiske tap frivillige organisasjoner har hatt i perioden 12.3 – 31.8.2020.

Forutsetningene for å være søkeberettiget er bl.a. at man er registrert i Frivillighetsregisteret (det gjelder også eventuelle aksjeselskap) og har hatt et samlet tap på mer enn kr. 25.000. Aktuelle tap i golfsammenheng kan være knyttet til greenfeespill, driving range, (gruppe)instruksjon, turneringer, simulator, utleie av bygninger, oppdrag man har mistet tilknyttet arrangement (f.eks. kiosksalg) etc. Det kan ikke søkes om å få kompensert tapte sponsor- og reklameinntekter, eller bortfall av medlemsinntekter og ordinære (årlig/sesongbasert) treningsavgifter.

Dersom man oppfyller ordningens vilkår kan man få kompensasjon med inntil 70 % av godkjent søknadsbeløp.

Mer informasjon om ordningen finnes her.