Publisert fredag 11. september 2020

Gratis digital løsning for besøksregistrering

Norges idrettsforbund og Vipps tilbyr nå idrettslag og øvrige organisasjonsledd i norsk idrett en gratis digital besøksregistrering for arrangementer. Løsningen er enkel å bruke og bidrar til effektiv smittesporing dersom det avdekkes Covid-19 smitte i tilknytning til idretten.

Den responsive nettsiden er enkel å håndtere ved bruk av mobiltelefon og sikrer digital besøksregistrering som gjør det raskt og effektivt å kontakte deltakere på et idrettsarrangement dersom det blir avdekket koronasmitte.

Gå til qrona.nif.no for å registrere deltakerne på et arrangement.

Slik benyttes løsningen:

Besøkende med idrettens ID eller Vipps skanner enkelt en QR kode og vil umiddelbart bli registrert i løsningen med navn og telefonnummer til arrangementet. For andre besøkende kan man registreres manuelt i samme løsning. Brukerdataene vil bli slettet innen 30 dager etter at arrangementet ble avsluttet, og personvernet er ivaretatt i tråd med offentlige lover.

Se også Helsedirektoratets veiledning for smittevern og sporing innen idretten.

Digitalt koronavettkurs til alle idrettslag

Norges idrettsforbund har, i samarbeid med Norges Fotballforbund, laget et fellesidrettslig e-kurs om koronavett som nå tilbys hele idretten.

Kurset omhandler hvilke retningslinjer for smittevern som gjelder i forbindelse med selve idrettsutøvelsen. Målgruppen for e-kurset er alle utøvere over 13 år og alle foreldre og foresatte som selv skal delta eller har barn som skal delta i trening, og arrangement i regi av idretten.

Her kan du lese mer og logge deg inn på kurset.