Publisert torsdag 23. april 2020

Revidering av retningslinjer og materiell

Sammen med interesseorganisasjonene GAF, NGA, PGA og FNG samt noen daglige ledere og banearbeidere har NGF utarbeidet flere retningslinjer og informasjonsmateriell til hjelp for klubbene i disse koronatider.

Nå har dette materiellet vært i bruk en tid, det er gjort erfaringer gjennom praktisk bruk og opprinnelige tiltak i samfunnet har blitt lettet litt på. I tillegg jobber NGF overfor idrettsforbundet (NIF) for bl.a. å få aksept for noe turneringsspill. Tidlig i mai (kanskje allerede 30.4) vil det komme nye signaler fra Regjeringen på hvordan de ser for seg tiden etter 15. juni. På bakgrunn av det forannevnte vil vi utarbeide nytt/revidert materiell. Det kan forventes ferdig første hele uke i mai (uke 19).

Renhold av og opptreden i golfbutikk m.m.

Vedlagt følger til orientering to skriv som handler om hvordan renhold, rutiner og opptreden bør være i rom der vi omgås hverandre på golfanleggene. Informasjonen angår både ansatte, og medlemmer/gjester/kunder.

Rune Hauger

Assisterende generalsekretær 920 17 065 e-post