Vi anbefaler klubbene å gjøre det samme.

Publisert onsdag 11. mars 2020

Utviklingen knyttet til koronaviruset er negativ og rask. NGF har etter råd fra kommunelegen i Ullensaker besluttet å avlyse helgens dommersamling og vi har besluttet å avlyse flere kommende GolfBox-kurs og nettverkssamlinger. NGFs styremøte 23. mars vil bli avholdt som skypemøte og vi vil ikke sende utøvere på turneringer og treningssamlinger i utlandet. Vi er også kjent med klubber som har utsatt sine årsmøter, på anbefaling fra sin kommunelege.

Til golfklubbene:
Klubbenes medlemmer reiser mye i golfsammenheng, vi har mange eldre medlemmer og årsmøtene avholdes ofte i trange rom. Generelt vil NGF derfor anbefale klubber, som ikke allerede har avholdt sitt årsmøte, om å utsette det. Kravet om å holde det innen 31.3 er satt av Idrettsstyret. Vi har grunn til å tro at det vil bli opphevet og da er kravet i NIFs lov at det må avholdes innen 30.6.

Utover ovennevnte eksempler på en litt mer restriktiv føre var holdning enn den statlige helsemyndigheter og idrettsforbundet (NIF) har lagt seg på vil vi følge situasjonen og henviser til nevnte myndigheters anbefalinger.

Mer informasjon vedrørende koronaviruset finner dere på NIFs nettsider.

Rune Hauger

Assisterende generalsekretær 920 17 065 e-post