Meld deg på Norwegian Greenkeepers Associations kurs og møt sesongen 2018 med mer kompetanse og faglig påfyll!

Norwegian Greenkeepers Association (NGA) arrangerer grunnkurs i greenkeeping 12. – 16.  februar.

Tid:  12. -16. februar Kl: 08:30-16:00
Sted:  Gamle Fredrikstad , motellet
Påmelding:  adm@nga.no
Påmeldingsfrist:  15 januar
Kurslærere:  Peter Edman (SGF), Morten Eirik Engelsjord (Floratine), Pål Melbye (NGF) og Mari Myhrene (NGA). Vi vil også trekke inn greenkeepere og flere samarbeidspartnere som foredragsholdere.

Se fullstendig program her

Pris:
Dagpakke:  kr 4.600 ( inklusive lunsj ).
Ukespakke:  kr 9 000 ( med overnatting, lunsj og middag ).
Fagdager 15. og 16. februar:  Kr 1200 ( lunsj til lunsj ).

Programmet tar for seg gress til golf & fotball. Golfbanen, gressplanten, gresstyper og gressvekst. Vi ser nærmere på ulike jordtyper, oppbygging av USGA green. Vi tar også for oss de ulike næringsstoffene, gjødsling, vanning og sykdommer. Dreneringslære, vinterskader og miljøarbeid på golfbanen. I tillegg blir det bolker med erfaringer fra andre greenkeepere « slik steller jeg mitt anlegg».

Kurset gir diplom for gjennomført grunnkurs i greenkeeping, og er et perfekt kurs for de som er nye i bransjen, eller for de som ønsker å heve sitt faglige nivå. Kurset vil inneholde en dag med maskinlære, denne kursdagen gjennomføres hos Hako ground&garden.
Kurset er supert for deg som er ny i bransjen, som arbeider som frivillig eller har en rolle i golfbransjen. Det er mulig å kun delta torsdag og fredag, disse dagene har fokus på erfaringsutveksling og fagkunnskap som alle som arbeider i bransjen vår har nytte av.

Pål Melbye

Anleggssjef / avdelingsleder 908 20 190 e-post