Norges Idrettsforbund tilbyr idrettslagene å benytte Idrettens Office 365 kostnadsfritt ut juni.

Publisert onsdag 1. april 2020

Dere kan, som følge av den ekstraordinære koronasituasjonen, beslutte å ikke avholde årsmøter med fysisk oppmøte, men i stedet gjennomføre disse på annen måte.
Idrettens Office 365 gir dere bl.a. mulighet til å lagre og redigere dokumenter og å avholde digitale møter.

Hvordan bestiller jeg Idrettens Office 365?

Idrettens Office 365 kan bestilles av styreleder/styremedlem via MinIdrett (klikk "Logg inn" oppe til høyre). Når det er foretatt en bestilling, vil alle styremedlemmer kunne logge seg på med samme brukerkonto som i Min idrett.

Når styreleder/styremedlem logger på, vil vedkommende få tilgang til knappen "Idrettens Office 365". Trykk deretter på knappen "Bestilling - Innstillinger". Velg Standard pakke og fyll ut skjema. Avslutt med å trykke bestill nederst på siden.

Hvordan avholder vi et digitalt årsmøte?

Å avholde et digitalt årsmøte, er i utgangspunktet ikke annerledes enn å avholde f.eks. et styremøte som videomøte/videokonferanse som mange av dere har erfaring med. Noen forhold skiller seg imidlertid fra styremøter; det er flere deltakere, og ikke alle deltakerne har kjennskap til eller har brukt de digitale plattformene klubben har besluttet skal benyttes i det digitale årsmøtet. NIF har utarbeidet en veileder for hvordan et digitalt årsmøte bør gjennomføres.

Det anbefales sterkt at dere gjennomfører tester på digitale årsmøter før selve årsmøtet.

Ta kontakt med NIF Digital om dere har spørsmål