Påmelding til videregående greenkeeperutdanning (VGU)

NGA og NGF arrangerer fire ukers videreutdanning i Fredrikstad.

Norwegian Greenkeepers Association (NGA) og Norges Golfforbund (NGF) ønsker velkommen til ny runde med videregående greenkeeperutdanning (VGU) etter at det første kullet med fornøyde deltakere ble uteksaminert i våres.

Utdanningen er på totalt fire uker fordelt på 2 x 2 uker, og foregår på Gamle Fredrikstad GK. Tidspunktet er ukene 49/50 og 6/7 2024.

Perioden mellom utdanningsukene brukes til informasjonsinnhenting og oppgaver.

Hvem kan delta?
Denne utdanningen er for de som har gjennomført grunnleggende greenkeeperutdanning (GGU), og/eller har lang erfaring fra å jobbe på en golfbane eller annet grøntanlegg.

Kostnad
Vi har vært så heldige at vi har fått med oss noen av de største aktørene innen det grøntfaglige i Norge (Felleskjøpet Park og Anlegg, Hako Ground & Garden, Syngenta og Husqvarna), samt Aktivitetsbyen Gamle Fredrikstad, som samarbeidspartnere. Det gjør at vi kan tilby en hyggelig deltakerpris på kr. 16 000 for fire ukers utdanning. Det inkluderer overnatting, bevertning og materiell.

For NGA og NGF er det viktig at tilbudet skal komme hele Golf-Norge til gode. Vi vet av erfaring at reisekostnadene for enkelte klubber er en begrensende faktor for deltakelse. Derfor dekkes også reisekostnader for de klubber der dette overstiger kr. 1 000. Reisetilskuddet er begrenset til én person per golfklubb og gjelder reisen til Fredrikstad i forkant av utdanningen og retur siste dag for hver de to periodene.

For at utdanningen skal bli så bra som mulig har vi satt en øvre begrensning på 20 deltakere. Det er følgelig viktig å melde seg på så snart som mulig.
Frist for påmelding er 1. oktober 2023.

«Førstemann til mølla»-prinsippet følges. Vi forbeholder oss retten til å prioritere deltakelse slik at flest mulig klubber kan delta.

For påmelding, klikk HER

Sentrale temaer på utdanningen vil være:

• Jord og plantenæring
  • Vedlikeholdsplan