Viktig at klubbene følger opp

De neste 6 - 8 ukene vil det kjøres en stor kampanje på Facebook og på Google Display. Målet med kampanjen er å generere trafikk til nylanserte www.provgolf.no, og konvertere besøkende til å be om tilbud på VTG-kurs fra golfklubbene.

På nye provgolf.no kan brukeren søke etter golfklubb og velge hvilke klubber h*n ønsker tilbud fra. Velger brukeren din klubb, genereres det en epost til klubbens epostadresse (GolfBox-adressen), der det står at ola@nordmann.no er interessert i tilbud fra golfklubben.

For at kampanjen skal lykkes og for at dere som klubb skal få best mulig utbytte, er det et par ting NGF vil be dere gjøre:

1. Sørg for å svare på henvendelsene dere får. Vi ønsker å vise fram et golf-Norge som setter pris på at folk er interessert i å prøve golf. Lag gjerne en mal for hvordan dere svarer de som er interessert i å få tilbud fra dere. Skriv noe om priser og tydelige linker til mer info på hjemmesidene, påmeldingsskjema osv.
  2. Legg relevant info på forsiden. Kampanjen vil forhåpentligvis generere trafikk til klubbenes hjemmesider. Derfor er det essensielt at brukeren finner relevant info på forsiden når h*n kommer til nettsiden. Husk å gjøre det tydelig hvor man finner kursinfo, priser og påmelding.

Kampanjen oppdateres i starten av mai med filmer og nye bilder. Trenger klubben mer info eller hjelp - ta kontakt med NGFs VTG-veiledningstjeneste.