Kan jeg registrere runder jeg spiller utenlands?

Ja, og det anbefales å registrere så mange runder som mulig, hvor enn i verden de spilles.

Jo flere runder du registrerer, jo riktigere handicap har du.

Hvordan registrere score fra utenlandsk bane?

Alle norske baner ligger i GolfBox slik at du bare registrerer dine slag hull-for-hull.

For baner som ikke ligger i GolfBox (utenlandske baner) gjør du det samme, men du må da også fylle ut et tomt scorekort med hullenes par og hullenes index, i tillegg til dine slag på hvert hull. Og så må du fylle ut banens par, baneverdi og slopeverdi. Disse tre sistnevnte verdiene sier noe om banens vanskelighetsgrad.

Ha derfor ditt scorekort tilgjengelig når du skal registrere score fra en utenlandsk bane. Det tar bare et par minutter å registrere scorekortet i GolfBox.

Jeg er medlem i både en norsk og utenlandsk klubb. Hvilken er min hjemmeklubb?

Du kan bare ha ett handicap og én hjemmeklubb.  Du bestemmer selv hvilken klubb som skal være din hjemmeklubb, som skal håndtere ditt handicap og informere de andre klubbene om ditt valg. Deretter skal du registrere rundene du spiller, uansett land, i det systemet det valgte landet har (f.eks. GolfBox når du har valgt norsk hjemmeklubb).

Du bør bestemme hvilken klubb som skal utpekes som hjemmeklubb basert på én eller flere av de følgende kriterier:

• Nærhet til det primære bostedet
  • Hyppigheten av spill
  • Golfklubben der du registrerer de fleste av dine handicaptellende runder

Skulle ditt primære bosted endres med jevne mellomrom slik at golfklubbene tilfredsstiller de ovenstående kriterier til ulike tider av året, bør du vurdere å bytte hjemmeklubb tilsvarende.

Er GolfBox koblet opp mot datasystemet som min utenlandske klubb benytter?

Nei, de er ikke koblet mot hverandre. Hvis ditt handicap er endret må du kontakte den klubben du ikke har valgt som hjemmeklubb, så kan de manuelt endre i det landets handicapsystem hvis du skal spille en turnering der.