Barnegolf

Glede og mestring i et godt miljø!

I golfen legger vi til rette for at alle skal trives, vi tar godt vare på hverandre og her utvikles vi som idrettsutøvere, men også som mennesker. Golf er en idrett som kan spilles av alle familiens medlemmer, gammel som ung. Golf er enkelt å forstå, man skal på færrest mulig antall slag slå ballen ned i hullet.

Barnegolfen er inngangen for de aller yngste på klubbene (6-12 år) og all innlæring skal ha leken i fokus. Aktiviteten skal være lystbetont, styrke fellesskapsfølelsen og gi en følelse av mestring i hver økt.

I sportslig plan for norsk golf vektlegges følgende for våre barnegolfere:

Personlig utvikling

• Alle skal føle seg som en i gjengen
  • Golfen skal bidra til økt selvfølelse og selvtillit
  • Alle barna skal oppleve en følelse av mestring
  • Vi skal respektere hverandre

Idrettslig utvikling

• Utvikle basisferdigheter for idrett generelt og golf spesielt
  • Trene på en trygg og sikker måte tilpasset alder
  • Utvikles selvstendige golfspillere med indre motivasjon

Golf kan du introdusere for barn praktisk tatt hvor som helst for eksempel på en liten gressplen. Det holder med bare noen få køller, et jern og en putter og noen myke baller. Det er mer enn nok for å kunne oppdage golf.

Aktiviteter i klubb

De fleste golfklubber har Barn & Golf-aktiviteter for spillere 6 til 12 år. Ta kontakt med en klubb i nærheten av der du bor og spør om hvilke tilbud klubben har for de yngste. Her kan du finne en klubb i nærheten av der du bor: www.provgolf.no

Nedenfor finner du annen nyttig informasjon om barnegolf som konkurranser, rettigheter og bestemmelser med mer.