Special Olympics Sport Festival arrangeres i Kolding, Danmark, fra 20. til 22.mai 2022. Golfturneringen spilles på Birkemose Golf Club.

Special Olympics Norge/NIF har fått tildelt en kvote på fire golfspillere til Special Olympics Sport Festival 2022 og NGF er ansvarlig for å finne deltakere til golfturneringen.

Festivalen har aktiviteter både for erfarne spillere (må være medlem av golfklubb) og for nybegynnere. Spillere med erfaring skal spille en Unified-turnering (med partner) over 18 hull lørdag og en individuel turnering over 9 hull søndag. Til Unified-turneringen kan man enten ta med egen partner eller få tildelt en partner. For nybegynnere vil det lørdag være instruksjon, øvelser og konkurrenser, mens det søndag er spill på klubbens par 3 bane.

Spillformer

Erfarne spillere:

• 18 hull Unified (lørdag)
  • 9 hull individuelt (søndag)

Nybegynnere:

• Instruktion, øvelser og konkurrencer (lørdag)
  • Spill på par 3bane (søndag)

Hvem kan delta?

Dette er et idrettsarrangement for personer med utviklingshemning. Erfarne spillere som spiller 18 hull unified/9 hull individuelt skal være medlem av golfklubb. Instruksjon, øvelser, konkurranser og spill på par 3 banen er for alle interesserte.

Kostnader

Deltakeravgift er 90 Euro per person som dekker overnatting på skole, bespisning og transport under festivalen. I tillegg kommer kostnader til reise. Kostnader knyttet til deltakelse må dekkes av den enkelte.

Ledsagere

Verken Special Olympis Norge/NIF eller NGF stiller med ledere/ledsagere til turen. Hver enkelt må selv organisere sin egen deltakelse, men vi vil sette spillere som skal delta i kontakt med hverandre slik at man om ønskelig kan koordinere reise.

Informasjon og påmelding

For mer informasjon eller påmelding kontakt NGF v/ Gøril Hansen på e-post paragolf@golfforbundet.no.

Vi ønsker å prioritere erfarne spillere til deltakelse i 18 hull unified/9 hull individuelt. Ved påmelding vil de fire første som melder seg på bli prioritert.

Siste frist for påmelding er 15.mars 2022.

Her finner du mer informasjon om festivalen og golfturneringen.