Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf (VTG) er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet.

Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Du får også prøve å spille på banen for å oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har mange ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Hvis du er interessert i å prøve eller begynne med golf, ta kontakt med din nærmeste golfklubb og finn ut hvilke tilbud klubben har. I dag finnes det golfklubber i alle norske fylker.

VTG er delt i 2 deler hvorav del 1 er e-læring og del 2 er et praktisk kurs i en golfklubb. Under finner du mer informasjon om e-læringskurset.

Veien til golf e-læring

VTG e-læring er første steg på veien til å bli golfspiller.  E-læringskurset vil ta deg gjennom teorien til VTG, og er obligatorisk for alle nye golfspillere.

For å kunne ta e-læringskurset må du logge deg på Min idrett. Dette er idrettens felles medlemssystem, og alle som er medlem av idrettslag har allerede profil. Siden vi i golfen har vårt eget medlemsregister (Golfbox) må medlemmer i golfklubbene (og som ikke er medlem av andre idrettslag) selv opprette profil i Min idrett.

Her finner du e-læringskurset

Veiledning for innlogging til VTG e-læring

1. Bruk linken over for å komme i gang. Den vil etter innlogging ta deg direkte til kursets side (vi ser at det oppstår problemer ved bruk av Explorer. Hvis dette er tilfelle for deg ber vi deg velge en annen browser/nettleser).

2. Klikk videre på linken til idrettens ID:

3. Deretter vil du komme til innloggingssiden til Min idrett, og her vil du ha tre alternativer:

1. Logg inn med eksisterende brukernavn/passord.
  2. Har du glemt brukernavn og passord bruker du linken for dette.
  3. Har du ikke tidligere vært inne i Min idrett kan du opprette ny bruker.

Skulle du ha problemer med innlogging kan du kontakte NIF-IT Support på tlf 21 02 90 90 eller e-post: support@idrettsforbundet.no. (man-tor: 08.00 - 19.00,  fre: 08.00 - 15.30).

4. Når du kommer inn på startsiden til kurset må du i noen tilfeller trykke "Meld deg på" aller "Enroll" hvis di har engelsk innstilling på din PC/Mac. Deretter starter kurset.

5. Du kan alltid logge deg på igjen for å finne eller fullføre påbegynt kurs. Da er det lettest å benytte linken over, eller du kan logge deg innpå www.ekurs.nif.no.