Veien til golf

Kurset gir praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Gjennom spill på banen får du oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

Fredrik Due

Avdelingsleder bredde og utvikling

Gøril Hansen

Rådgiver paragolf

Ønsker du å prøve eller begynne med golf, kan du kontakte din nærmeste golfklubb og finn ut hvilke tilbud den har. Det er golfklubber i alle norske fylker.

VTG er delt i to deler hvorav del 1 er e-læring og del 2 er et praktisk kurs i en golfklubb. Under finner du mer informasjon om e-læringskurset.

Veien til golf e-læring

VTG e-læring er første steg på veien til å bli golfspiller.  For å ta kurset må du logge deg på Min idrett, som er idrettens felles medlemssystem. Har du ikke profil fra tidligere må dette opprette første gang du logger inn.

Her finner du e-læringskurset

Veiledning for innlogging til VTG e-læring

1. Bruk linken over for å komme i gang. Den vil etter innlogging ta deg til kurset (enkelte opplever problemer ved bruk av Explorer. Velg i tilfelle en annen browser/nettleser).

2. Klikk videre på linken til idrettens ID:

3. Deretter vil du komme til innloggingssiden til Min idrett, og her vil du ha tre alternativer:

1. Logg inn med eksisterende brukernavn/passord.
  2. Har du glemt brukernavn og passord bruker du linken for dette.
  3. Har du ikke tidligere vært inne i Min idrett kan du opprette ny bruker.

Får du problemer med innlogging kan du kontakte NIF-IT Support på tlf 21 02 90 90 eller e-post: support@idrettsforbundet.no. (man-tor: 08.00 - 19.00,  fre: 08.00 - 15.30).

4. På startsiden til kurset må du i noen tilfeller trykke "Meld deg på" eller "Enroll" hvis du har engelsk innstilling på din PC/Mac. Deretter starter kurset.

5. Du kan alltid logge deg inn igjen for å fullføre påbegynt kurs. Da er det lettest å benytte linken over, eller du kan logge deg inn på www.ekurs.nif.no.

Ønsker du innføring i bruk av GolfBox? Trykk på linken under for å se en enkel innføringsfilm:

Kræsjkurs i golfbox