Klubbserien er seriespillet for klubblagene. Seriespill for lag er morsomt, veldig sosialt og spennende. Dette er påstander som de aller fleste som har spilt Klubbserien kan bekrefte.

2017 er sjette sesong med Klubbserien. Det hele startet i 2012 med seks klubber på Østlandet. I 2013 ble det gjennomført en større pilot med utvalgte klubber over store deler av landet, og i 2014 ble Klubbserien tilgjengelig for alle klubbene.

I Klubbserien har klubbene muligheter til å ivareta og utvikle sine medlemmer, ikke bare de som allerede er hekta på konkurranser, men også alle de som synes det er morsomt å konkurrere med klubbens logo på brystet (uavhengig av alder, kjønn og nivå). Hver klubb kan melde på og stille flere lag i hver divisjon.

NGF Klubbserien i GolfBox

REGISTRERE RESULTATER

Følg også "Klubbserien" på Facebook for siste nytt.

Startkontingenten er kun kr. 750,- for ett lag, 1 250,- for to lag og kun 250,- pr. ytterligere lag.

Nyhet 2017!

I 2017 gjør vi to endringer for å gjøre lagenes logistikk enklere og for å gjøre kampene enda mer spennende. Fra 2017 skal laget bestå av fire spillere i hver kamp, og det spilles én Four-Ball match og to single-matcher. Det blir dermed enklere å stille lag og det blir mer "nerve" og varierte spilleformer i kampene.

Viktige datoer i 2017

Søndag 21. mai: Serierunde 1

Søndag 11. juni: Serierunde 2

Søndag 25. juni: Serierunde 3

Søndag 20. august: Serierunde 4

Søndag 17. september: Serierunde 5

Søndag 8. oktober: Serierunde 6 (noen puljer)

Hvordan spilles Klubbserien?

• Det spilles i to divisjoner: 1. divisjon (spillere med hcp 0 - 12) og 2.divisjon (spillere med hcp 12,1 - 26,0).
  • Klubblagene plasseres i geografiske puljer, og det spilles hjemme- og bortekamper.
  • Klubblagene spiller kamper mot hverandre.
  • I hver kamp stiller fire spillere på hvert lag.
  • Alle kampene er terminfestet med bane, dato og klokkeslett. Normalt spilles kampene på søndager kl. 14.00.
  • Spilleformen er Four-Ball matchspill (regel 30) og single matchspill med handicap.
  • Man kan spille for hjemmeklubben sine lag i Klubbserien. Det er klubbene som stiller lag og klubbene som tar ut spillere til å representere sine ulike lag. Hver klubb kan stille flere lag i hver divisjon.

Prosjektleder og Kontaktperson for Klubbserien:

Jan E. Espelid, jan@papaya.no eller 920 25 820

Thore Wilhelmsen