Internasjonale turneringer som arrangeres i Norge deles inn i to undergrupper, europeiske og nordiske.

Europa

De europeiske turneringene er det øverste nivået, der kommende Europamesterskap i ulike klasser samt LET Access danner stammen. Under dette nivået finner vi det nordiske samarbeidet i Nordic Golf League.

EGA er den europeiske organisasjonen for amatørgolf. De arrangerer Europamesterskap i en rekke klasser både idividuelt og for lag.

LET Access for damer er nivået under Ladies European Tour. Dette er nivået der unge spillere kan utvikle seg for å være klare for steget opp i den øverste divisjonen.

Norden

Det arrangeres to Nordic Golf League turneringer i Norge i 2017. Begge turneringene arrangeres i samarbeid med Swedish golf tour og påmelding gjøres direkte til SGT. Når påmeldingsfristen går ut vil NGFs idrettsavdeling plukke ut de beste norske påmeldte basert på ranking fra bl.a. Garmin Norgescup og WAGR og sette disse inn i nasjonal kvote. I tillegg til de norske spillerne som kvalifiserer seg i nasjonal kvote vil det være mulig å komme med kun basert på påmelding gjort til SGT. Norske spillere med egen ranking på Nordic League vil komme i tillegg til spillere som kvalifiserer seg i nasjonal kvote.

Den svenske Swedish Golf Tour og den danske Ecco Tour inngår begge i Nordic Golf League.

Ladies European Tour (LET)

LET Access

Nordic Golf League