Vi skal inspirere nye og engasjere eksisterende golfere med digitale tjenester på tvers av arenaer, og legge til rette for at klubbene har tilpassede verktøy for å rekruttere, ivareta og utvikle golfere.
Vi skal legge til rette for digitale verktøy og tjenester som reduserer administrasjonstiden av golfklubber. Med helhetlige tjenester som forenkler hverdagen skal vi gi klubbene mer tid til verdiskapende arbeid som kommer medlemmene til gode.
Vi skal bruke data og innsikt som grunnlag for beslutninger. Vi må tilrettelegge for verktøy som gir oss denne innsikten, og sammen benytte innsikten for å treffe klubbenes og spillernes behov bedre.
Vi skal jakte nye og økte inntekter i digitale kanaler, for å bedre rammebetingelser for både klubb og NGF. Utbyttet vil være nye inntekter og muligheter for mersalg i klubbens digitale verdikjede.
Status
I digitaliseringsprosjektet jobber vi i ulike horisonter. Ettersom vi ikke kan gjøre alt på en gang er vi nødt til å prioritere. Først fokuserer vi på «forenkle den administrative hverdagen» og «engasjere og ivareta golferen».
Forenkle den administrative hverdagen
NGF har over tid jobbet i samarbeid med GolfBox for å utvikle APIer som gjør at det gjennomføres integrasjoner mellom GolfBox og andre datasystemer. Det er per nå utviklet og levert tre standardintegrasjoner:
- Økonomi
- Medlem
- Klubb- og bane
Standardintegrasjonene gjør det mulig for golfklubbene å bruke tredjepartsløsninger med data fra GolfBox, f.eks. faktureringsløsninger.
Engasjere og ivareta golfspilleren
I denne horisonten har mobil plattform (app) vært vår viktigste prioritering. GLFR er valgt som leverandør av appen, som samler tjenester fra både GLFR og GolfBox. Appen heter Gimmie, og på gimmie.no kan du lese mer om innholdet i appen.
Ta gjerne kontakt om du har spørsmål.
Gimmie
Gimmie er Norges nye offisielle golf-app som samler tjenester både for klubb og spiller på ett sted.